Saturday, February 13, 2010
olen käyttänyt lääkkeitä sanotaanko kymmenen vuotta.
olen aikuistunut ja kokenut kaikki ihmissuhteeni kymmenen vuoden
aikana. olen muodostanut maailmankatsomukseni kymmenen vuoden
olen saanut ylioppilastodistukseni olen aloittanut työni olen muodostanut
olen rakastunut armeija kymmenen vapautus olen ystävät läheiset
kummisedäksi lääkkeet yhteiskunnallinen kymmenen ilo suru
kipu innostuneisuus tunteet vuoden aikana lääkkeet, ovatko lääkkeet
kymmenen
kahden pisteen välillä : viiva jana virke lause matka
kahden pisteen välillä : väliliha
naiset haluavat seksikumppaneiksi miehekkäämpiä,
symmetrisempiä ja dominoivampia miehiä
miehet haluavat seksikumppaneiksi kitkattomia,
nopeuteen mukautuvia onkaloita
hajua voi säädellä ääntelyä oksennusrefleksiherkkyyttä
väriä voi pelkotilaa kyyneleiden
karvan paksuutta meikin tuhrimista hymyä naurua pelkoa pelkoa
ja määrää, lihaisuutta anaalihalukkuutta huulten puremista voihkintaa
pursuamista rintojen väliin tuplapenetraatiohalukkuutta halukkuutta
anaalin ja suun välillä
voi säädellä
sormeni on kipeä, se on ihanaa. monta eri paikkoihin vievää nielua.
tyhjien nallipyssyjen pauketta kasvoille, kuin kulleja.
avaa suusi. sinulla on tytön kädet. sinulla on punertava nielu.
minulla on sormi kipeä. tuletko tähän mukaan? pimeys on ihokarvat.
tällä on pitkä muisti kuin jollain pahansuovalla iholla. avaa suusi niin minä
oksennan sinun suuhusi. sukupuoli? kääntöpuoli. peräaukon haalea kihlasormus.
me olemme hermafrodiitteja meikattuja ihmisiä. kakominen liukasta kuolaa.
se poistaa kitkaa. se on keino kuroa kiinni etäisyyttä. elokuvissa japanilaiset
näyttävät pienemmiltä.
Tuesday, February 02, 2010
Minä olen nyt Adam ja alan nimetä näitä asioita.
Tuhlaaminen on aineen tekemistä heterogeeniseksi. Ystävyys, toveruus ja veljeys, kuva kasvoista on hieman rutussa, joten kasvotkin jne. Kuin valoa taittava torni jonkin veden pinnalla. Pään kaltevan kalteva. Tuon peitän hunnulla, tai siis huivilla, tai siis innostun niin että teen yhdyssana- ja pilkutusvirheitä.
Hänellä on silmät kuin kiikarit. Hän pitää valoja päällä kaiken yötä ja päivää, ja kun hän katsoi ikkunasta yhdistin sen hänen viimeisiin hetkiinsä. Vaikka hän katsoi jo kerran aiemmin. Adam on sokea, joten emme tiedä kenelle meistä hän puhuu. Hän imee myös kylmäveristen verta. Meille voi puhua kuin koirille. Äänen painoilla.
Jos jonkin nimen toistaa liian monesti, se lakkaa tarkoittamasta mitään. Jos jotain koskettaa liian monesti, se lakkaa olemasta mitään. Näen maailman nyt lapsen lailla ja jos syön omenan nälkä siirtyy; tai jos näen miten neliö katoaa ennen kuin neliö ilmestyy, se on maailmankatsomus. Naarashämärän vaisto. Tekisin vedoksia. Tekisin monta vedosta. Hymy lähtee silmäkulmista ja jatkuu kasvojen viertä kaulaan.
Tuohan on tosi hyvä allegoria. Mitä 'koira' on jos sen tavaa sivuttain? Mitä kauheuksia sen neljännessä ulottuvuudessa piilee? Tuohan on tosi hyvä allergia. Adam on sivuttain tesserakti. Kaikki on scifin jälkeen erilaista, jopa realistinen proosa ja huonot mielipidekirjoitukset. Jos haluaa koukkukäden, pitää ensin suorittaa kastraatio. Kaikki on seksin jälkeen erilaista. Ivaa toisilta planeetoilta. Ahdistuneen neurootikon päästä hyväkin taide kaivaa esiin vain hirviöitä, aivan kuten kama.
Tämä on ihanteellinen purenta päivälle. Koska miehesi palaa? Olethan varmasti hetero et cetera? Olet niin salamyhkäinen kun nain sinua takaapäin. En pysty edes itkemään, ellei joku ole näkemässä. Tiesitkö, että tulevaisuudessa aivoja voidaan kenties hoitaa valolla? Koska miehesi palaa? Äänet lisääntyvät. Hulluna tulee lunta. Työpäivän jälkeen häntä odottaa kuivattu kala laskosteltuna valkoiselle kauluspaidalle. Mytologia on terminologia.
Friday, January 22, 2010
kaikki ristiriita, kaikki epätoivo, kaikki sormet ristiin, kädet pään päälle, lepäävä silmä, vaeltava silmä. hän työntää kätensä ulos ikkunasta, se piirtää viivan kuin ohikulkeva juna. kaikki johtuu siitä että käteni vapisevat. sormet ristiin, sormet huulille, osaksi laajempaa kirousta, sitä suuremmalla suulla. hän puhuu tätä kieltä, vierasta kieltä, hänen suunsa on kuin sipuli; kun hän puhuu omaa kieltään, hän kuin viileät kasvit ja levät, hän rentoutuu hän nauttii aiheuttamastaan tuskasta; virnistys on kuin kaamean pitkän vetoketjun avaus, ainoastaan intensiivisiä koettelemuksia ja kauhistuttavaa odotusta. ne ruuvataan paikoilleen kuin nuken pää
on vuosi x ja blaa blaa, pyörimme toistemme ympäri ja kosketamme vuorotellen kämmenillämme seiniä. hän kaataa kasvoilleen vettä ja ripset, piirteet ovat kuin laastia. hän mussuttaa hedelmänpalasta ja katsoo ilkikurisesti sivusilmällä. ikkunoista sisään lentänyt hiekka on muodostanut pöydille pieniä dyynejä. jokin on kuollut, vuodenaika vaihtuu, puihin on raahattu ruhoja. mitä kaikkea voi pistää suuhunsa. haluan pukea sinut johonkin tiukkaan, jotta lantiosi olisi olemassa. aivan kuin se olisi näkymätön. kuin sade paljastaisi sen. me olemme vahvasti meikattuja kehitysvammaisia ihmisiä. meillä on pitkä muisti kuin jollain pahansuovalla iholla; tämä modernismi on kivettynyt, minulla on tytön kädet, tuo savuke on indeksi. tuo huulipuna taivuttaa sanoja kuin painovoima. tukehdutan itseäni lakanaan, täytyn muistoista
Sunday, January 03, 2010
Wednesday, October 28, 2009
virkkoi Oidipus äidinkieltä maistellessaan
isä totisesti tukehtui, mikäs tässä kielipelejä
pelatessa ja pisteitä laskiessa
kuin aurinko, nousi Wittgenstein varhaistuotannollaan
laskeakseen myöhäiseen kauteensa
Niilin lailla, kuin Egyptin valtakunnan kiharoiden
kultaiset saparot ja siankärsämöt
tässä asetelmassa, tämä kukka suoraan edestä,
tämä varsi suoraan sivusta, tämä lehti
tavallaan ylhäältä valoa vasten, kaiken suloisuutta
rytmittämään auringon pilkut, silmällä luistelevat
hyhmäiset muotit, ovatko piparkakut maailmassa
vaiko maailma taikinaa, pomeranssi inkivääri
neilikka ja
mikäs tässä tuulta haistellessa
virkkoi Gizan sfinksi, kuinka
rakastankaan tuulta ja hyvää
kryptistä huulta.
Saturday, September 26, 2009
jotta koko maailma täyttyisi enkeleistä. Syvän sininen on suojeleva arkkienkeli Mikael. Vaaleanpunainen on suojeleva ehdoton rakkaus. Toisinaan koko maailma on tekstuuriltaan kuin kives. Violetti on henkisyyden avokado. Kurkussa oleva valkoinen on vahvaa ilmaisua. Kaikki silmämunat joiden perässä on jäljet tai polku ovat liikkeellä. Pastellisävyt ovat rumia värejä.
Tämä on portaali /
Enkelit suojelevat taloa ja puutarhaa. Nämä keijut riemastuvat lahjasta. Suklaamunasta saatu korvakoru ilmaisee tolkutonta rakkautta ja hyväntahtoisuutta. Tämä on enkeli, joka katselee puutarhurin perään. Tämä on auringosta tullut aurinkoenkeli, vuoteenkastelijoiden suojelupyhimys. Tämä kissa taistelee unissaan pahoja henkiä vastaan. Sen viiksikarvoissa olevat kuolapallot ovat enkeli Urielin hyväntahtoisuus. Tämä oikean korvan lähettyvillä leijuva haalea pallo on enkeli, joka suojelee miestä hänen instrumenttinsa lähettämiltä värähtelyiltä. Hänen bluesiltaan. Hänen läpsyvältä takapotkultaan. Hänen kouristelevalta elimeltään, hänen valtavan meisselinsä epileptiseltä piiskaliikkeeltä, hänen optisen punaisilta silmiltään, hänen laserkatseeltaan, hänen huuliltaan kuin perhoset. // Hänen ihonsa sininen pigmentti. Hänen valtava halunsa värien löytämiseksi. Hänen veljensä enkeli Remiel, muuassaan saatanan suuret sadettajat, kaiken matalaksi panijat.
Tämä on portaali, tässä on useita hahmoja /
Tämä on Metatron. Tämä on Gabriel. Tämä on rakkausyhdistymä. Tämä enkeli auttaa ihmisiä ohittamaan. Tässä välitetään paljon energiaa maahan. Tässä on paljon elementaaleja, paljon sokeria. Tämä on Pyhä Skeletor, joka ratsastaen tulee ja syö kaikki sokeripalat. Tämä sanctum sanctorum. Tämä iso valkoinen silmämuna on enkeli, joka kantaa valokuvauksen opasta. Tuo on unikorni. Tuo on porsas. Tuo on Megatron, patologinen harmaa muuttuja. Tuo tuolla katonrajassa on kuu, siirtolohkare joka välittää meille rakkautta, parantumista, ykseyttä. Tuota leijuvaa silmämunaa katsomalla voit nostaa hameiden vesirajaa. Nämä enkelit ovat matkalla Stonehengen enkeliportaaliin. Näiden enkeleiden siipien pöly aiheuttaa sydänvikoja. Tämä on Seraphiel, jonka siipiä sormenjäljet tahraavat. Hän mussuttaa hedelmänpaloja kuin pikkutyttö, katsoo kainosti sivusilmällä. Tämä rietas ebony. Tämä kiusoitteleva pikku lutka. Nämä ovat puihin raahattuja ruhoja, tämä on epileptinen kohtaus, tämä ikkunoista sisään lentänyt hiekka on Zephonin vuori jauhautuenena pölyksi.
/ / Tämä on Minna. Lääkkeet muuttavat Minnaa. Kronologia on Minnan mielestä este. Voi olla hirvittävän ahdistunut. Voi kokea uskomatonta kauneutta. Voi oksentaa syksyn lehtiä ja kevään suurta vulvaa. Tämä on enkeli Erelim. Saatuani potkut edellisestä työpaikastani aloin ajaa traktoria ympäri maata. Noilla matkoillani löysin enkeli Erelimin. Noilla matkoillani Erelim ilmestyi minulle. Ryhävalaan suuruudessaan hän läpsytteli eviään aamuauringon iltaruskossa, pienten miesten kuuratessa evien alta. Nämä ovat mielihyvän matalataajuisia urahduksia. Hyväillen nämä äänet suistavat radaltaan koko pitäjän naisten kuukautiskierron. Nämä matalat bassotaajuudet kuin kasvihuoneenkostea paska, nämä akselinsa ympäri pyörivät uudet ilmansuunnat, nämä pyhät septimit. Nämä pyhät intiimit. Nämä pyhät primpriitprmtirpmit. Nämä pyhät septumit. Nämä pyhät kvartit, vintit, rektumit, oktaavit ja lerssit.
/ /Tämä on Marcello, Toccata & Fuugan aikaan kirkossa. Tämä on Marcello syömässä kovaksikeitettyä munaa ja haukkaamassa banaania. Tämä on enkeli Daniel, autogenesiksen isägenre, juureton hybridi ja multainen pakolainen, nauriin ja retiisin täydellistymä, juroottinen transnaatti. Tämä hidastuva aika on enkelin kosketusta. Tämä hidastuva piste kuin pallo kuin pääsi kuin pallopääsi viivana kuin äänesi kuin jakilla matala kuin ajan nopeutettu kokemus kuin jonkin kokemus kuin valon nopeus kuin jonkin saavutus kuin peräpuikotus. Tämän takana on Unicron, kelmi musta jumala ja planeettojen syömäri. Tämä iso heppu, tämä käsittämättömien kvanttikoneiden sikermä. Nanoaids. Kaiken saatanan äiti. Paholainen. emoni.
Monday, July 20, 2009
tai jäljet mudassa, jotka täyttyvät vedestä, niiden pinta nousee, uusi pinta sietämättömälle todellisuudelle, sen voi muuntaa animaatioksi; sympaattisempaa ja helpommin hahmotettavaa; painajaismaisempaa ja liikaa, kuin pakotettu näköharha, silmään annettu pistos, liike ohjautuu aina mieheen, joka liikkuu alas naisen kaulaa kuin termit termiitit termiitistö
kun he tanssivat kaikki katsovat pois tai käsiinsä, märällä heidän jalkapohjansa jättävät mutaisia jälkiä kuin nahkoja, olen tuntenut hänet intiimisti niin lyhyen hetken, etten osaa vielä kaikkia ilmeitä, etsin niitä muista yhteyksistä, silmä välttää, kuten käärmeiden parittelu: pitkällistä ja kuivakkaa, syventynyttä, kuin jokin abstrakti maalaus
näyttäkää omenilta, haluan että näytätte omenilta, suudellessa kieli tuntuu mädältä mansikalta, pöydillä asetelmallisesti tavaroita jotta ne voisi naidessa sysätä lattialle, melonin siemenkota kuin pullean hyönteisen avattu munasarja, vagina valuva rähmivä silmä, mukaivaileva, kuin lapsi joka töhrii seinät vahaliiduilla
meri täyttää kaikki pinnat ja koskettaa sumuna, udun lävitse valo paljastaa ruumiin ja suolavesi säilöö, tuuli levittää kaikkialle afrikkalaisen pölyn ja niin syntyi ihmiskunta; oman lajin puolisoiden vähentyessä on pakko turvautua epätoivoisiin - tai luoviin - tekoihin; hiekkamyrsky iskee aalloittain heidän makaaviin kehoihinsa
naisesta muotoutuu sfinksi, miehestä pyramidi, elimet ovat suuria jotta tiedettäisiin mistä on kysymys, joutsenet ovat ikään kuin monistettuja; nainen on pääte, herukka; jos hahmottelen tästä kaavion, jos veri putoaa noroina hänen kasvoilleen ja pitkille hiuksilleen joita hän haroo, muodostuu kuvio, seepralauman raitojen harha
Saturday, July 11, 2009
Tribuutit.
Binokulaarit.
Friday, May 29, 2009
ja siltikin, jokin tiellä hänen kasvoillaan, jotain romua, kuin auto-onnettomuus, jotain on muuttanut asumaan silmiini, tämä maitolautasen kuollut tuoksu, lääkärit jotka; kissat jotka tarkkailevat sinua, pitäisi olla jokin kone joka suoristaisi seiniä, valoisa viiva, hän nuolee veistään kuin koira välkkyvää terskaansa (kissa on symbolinen leijona), pystyssä vaginan viiva tai sormen ”shh”, poikittain piikkilankaa, olen vetäytymässä tästä,
voiko noin ruskeilla silmillä nähdä normaalisti, ilman kataluutta, ihmisillä on vaatteita jotta alastomuudella olisi ääriviivat, pidänkö näkemästäni, suurentuvatko pupillini, puhallatko henkeä keuhkoihini, vanha hollywoodsuudelma, kuin kaksi kalaa muodostamassa jonkin ontelon; kerrothan hetken jona alan lusikoida jälkiruokaa kuin jokin eläin, kuuntelen lihasmuistiani, huulet siirtävät suuta, nuoli alaspäin
painoin sitä itseäni vasten kuin kissaa, elintavoiltaan hän oli kuin jokin hyönteinen; matkimalla tehty halveeraaminen vaatii jonkin etäisyyden; mikä muuttaa matkimisen herjaksi, kun ei syö tarpeeksi värikkäästi; että tästä puuttuu nyt punaista; paritteluhaluisia naisia alkoi ilmestyä kaikkialta, varjot alkoivat paritella, eikä hän kätke leikkiään, kuin perhosen häilyvä olento joka koettaa polttaa itsensä lampun sydämessä, heiltä puuttuu sähköä
kirjaimia kuin lauseita kuin tulehtunutta ihoa eikä yksittäistä haavaa, kasvojen yläosa, kasvojen alaosa, saadakseen niistä selvyyden voi mitata matkan jonka kiihkeä huokaukseni vaeltaa nuo poimut; ei tarvitse nähdä, ainoastaan valaista, olen vetäytymässä tästä, vanha tanakka autio majakka, kun hän oksensi kontillaan verta lattialle: se tuntui liian henkilökohtaiselta, tunsin oloni tunkeilevaksi; kuivunut leipä musertuu kuin
hyönteinen
Tuesday, May 26, 2009
Friday, May 22, 2009
Sunday, May 03, 2009
Tuesday, April 28, 2009
Thursday, April 23, 2009
Monday, April 06, 2009
maailman viimeinen ihminen galleriassa nuotionvalossa yksin kaikkien Turnereiden kanssa ymmärtämässä todella miksi lapset rakastavat hiekkaa todella yksin. Meidän on lakattava syöttämästä kotieläimille antibiootteja. Meidän on lakattava jatkuvasti
unohtamasta, että minäkertoja on nainen. Sen sisään täytyy hakeutua. Huoneissa joissa aiemmin ei ollut ketään. Ruoan sörkkiminen lautasella ei ole hyvä, ruoan muotoileminen lautasella on pahempi, mitä siinä tapahtuukaan, mitä on täynnä.
Se taittuu ja kääntää lantiotaan kohti kameraa jotta seksi näkyisi. Takaapäin polvillaan oleva nainen on susimiehen pyhä. Karvaton patsasnainen on kuvanveistäjän pyhä. Humaltuessaan hän katkaisee napakalla liikkeellä sormensa
ja työntää sen omaan peräreikäänsä. Se näyttää suurennetulta kieleltä. Jos päivän hulluuden kirkkauden autiomaassa pudottaa panosvyön, se on askel askeleelta pienempi. Vasen käsi tuntuu todella kylmältä. Sadevedestä
täyttyvistä astioista. Ettäkö kronologia jotenkin etääntyisi kohti tulevaisuutta, naurettava ajatus. Iskulause oli tarkkaa tilannetajua osoittava nerokas détournement. Valloitettuani Akaban olin krapulassa. Roll credits. Vanhuus ja hiekan pysäyttämä
klo käynnistetään sähkös okeilla. Missä mielessä räjähdys on tapahtuma? Missä mielessä reikä on suhde? Onko ironia sitä mitä on kehittyneemmillä? Tässä huoneessa on rumat tapetit. Oli paljon kauniimpaa kun ajattelin tämän särkyvän.
Wednesday, April 01, 2009
Wednesday, March 04, 2009
tuon teille lahjoja, kivettyneitä kaloja vuorten huipulta!
astuin siellä alueille jotka eivät olleet tasapainossa; näkymiä kohden
kaatuminen edistystä, tapasin kadulla vaikeanimisen herran, jos kerron
nimen kerron sen väärin tai kuulette sen väärin, seuraa rikkonainen
puhelin ja sekasotku. tämä tyyppi, hänen elimensä oli pieni, olin
unohtanut, lapsuuden leikkipuistot ja kivet siellä, kiipeilytelineet,
nyt kuin harppoisi entisiä vuoria; mätänemisvaihe
)
sitten, kun otan sen kämmenieni väliin ja painan poskeasi vasten on kuin
vasta todella suutelisin sitä; se oli vähän repalainen ja yllättävän
painava; jokin käyttämätön ulottuvuus sivulle ja syvyyteen: kasvot.
rasva pannulla kuulostaa äänilevyn nyppivältä neulalta, hyttynen
onkin auton alistunut kimeä jostain, hajoamme kappaleiksi ja silti
koetamme naida ja vieterieläin nykii päätään seinään, se on koskettavaa,
tämä saattaa olla jo aivan toinen yö, tämä saattaa olla pahansuopakin
ajatus, sinun on ymmärrettävä, on mahdollista että haluan, ilkeän kirkas
heijastus, on mahdollista että haluan (voidaanko jo rapsutella näitä haavaumia)
vahingoittaa sinua, tämä saattaa olla pahempi juttu kuin sinun
raskausarpesi ja merkit ajan kulumisesta ja heijastumisesta sinun
kasvoillesi luulen että saatan astua alueille jotka eivät ole tasapainossa
Monday, March 02, 2009
myötä arvo vähenee ja osa päätyy aina lopulta kaatopaikalle.
Ihmispyramidiksi vaikeissa tilanteissa, muinaisen melodian hyräilyksi.
Tuudittamiseksi, ajantapoksi ja kuvaukseksi; tyttö tanssii hieman
kauemmin kuin muut ja nauttii siitä. Suhteellinen viattomuus on selvä.
Hän jää yksin lattialle tuskallisen tietoisena käsistään.
Nojaisi minuun, tutkisi ihoani häiritsevän tarkasti, astuu maamiinaan;
hän liikkuu, hän on tuore, naaras: pieni ; koiras: suuri,
vaikea pieni ryhmä ihmisiä, avoimenä työnnölle hän on/
mekon helma/ laahus kalalla on, merenneidon pyrstö,
helppo kävellä ? kivistääkö Audrey Hepburn eleganttia.
toimii kadulla kuin tuulenvire, törmäilee kadulla ja
hänelle annetaan pistoksia, suhtautuu kuin tuulenvire.
Monday, February 16, 2009
-Miten kammottava idea.
-Vuoraamme sen kauttaaltaan. Mustavalkoisia taidekuvia, räikeänvärisiä ja tyyliteltyjä hajaotoksia.
-Miten iljettävä ajatus. Inhoan itseäni.
-Pelaamme häpeäkortin. Joku heistä voisi punastua.
-Se vain pahenee. Luulisi että aika haalentaisi sen.
-Joku raivostua. Se olisi hauskaa. Pelaamme itseinhokortin.
-Mutta se vain pahenee.
-Luulet aina löytäväsi jonkin aivan uuden syvyyden.
-Inhoan ja halveksun heitä. Joskus rakastin heitä.
-Senkin hirviö. Pakotamme sisäliepeeseen kasvokollaasin.
-Haluan purkautua jonkun sisälle. Hyvä jumala.
-Jos heidän olisi mahdollista lakata uudestaan puhumasta sinulle, helpottaisiko se?
-Se puhdistaa hetkellisesti. Haluan puhdistua hetkellisesti. Haluan tyhjentyä porrastetusti.
-Montako ateriaa olet syönyt tänään? Oletko syönyt taas yli 650 kilokaloria?
-Joskus rakastin heitä. Nyt näen tahroja ja vajavaisuuksia. Haluan purra heitä. Heidän tahransa on sellainen, että haluan purra heitä.
-Onko taas hyllyvän pyllyn päivä?
-Purra heitä rumaan nenään.
-Sinuna en katsoisi peiliin tänään. Olet kuin ajeltu kanankoipi.
-Aasi voi purra. Punkki voi purra.
-Onko sinulla nälkä ja/tai oletko koskaan harkinnut yhdyntää kustannustoimittajasi kanssa?
-Päällystämme koko teoksen kuristettujen tyttöystävieni kuvilla.
-Miten häkellyttävä idea. Anteeksi mutta se on minun kynäni. Ideasi herättää minussa pahoja aavistuksia.
-Vuoraamme sen kauttaaltaan. Mustavalkoisia siemennestetahroja, räikeänvärisiä ja tyyliteltyjä ruumiinavauksia.
-Ideasi saa luuni enteilemään sadetta. Miten iljettävä ajatus. Inhoan itseäni. Miksi olen tässä työssä?
-Pelaamme alitajuntakortin. Jonkun vatsan voisi avata kultaisella leikkauksella kuin orkidean.
-Olen jo kuukausien ajan tuntenut omituisen paineen ohimossani. Lisäksi päänahkani kutisee.
-Mahlaa valuvan orkidean. Pitäisin siitä. Se avaisi jonkin aivan uuden syvyyden.
-Se vain pahenee. Koipesi on todellakin hyvin sileän näköinen. Haluaisin painaa hampaat ohimoani vasten ja hieroa koipeasi.
-Pelaamme groteskin kortin.
-Saanko näykkäistä? Sopivasti kiusoiteltuna, katson aiheelliseksi varoittaa, saatan näykkäistä.
-Olet hirviö. Oletko miettinyt värimaailmaa?
-Haluan purkautua jollekin pinnalle. Haluan levittää jotain dekolteealueelle kevyesti hieroen. Haluan tuntea kämmenelläni myötäileviä karvoja.
-Kylmää, mutta ehkä keveää? Suorapuheista, mutta pinnan alla muhivaa?
-Miten pitkä sänkesi on? Tuon davidiaanisen koipesi sänki? Tuntuuko sen silittäminen vastakarvaan juuri niin ihanalta kuin otaksun?
-Harkitsemisen arvoisia olisivat ainakin värit E 120, E 150c, E 153, E 160a, E 131 ja E 104.
-Salmiakki ei sovi yhteen kanan ja partavaahdon kanssa.
-Pakotamme sisäliepeeseen ASCII-grafiikalla tehtyjä kuvia iskelmäartisteista.
-Oletko rehellisesti sanottuna ajatellut tälle jonkin yleisön?
-Pakotamme toimitussihteerin taukohuoneessa.
-Oletko harkinnut jotain hieman tavallisempaa?
-Pakotamme kaikki maan naiset antamaan Timolle pimpsukkaa.
-Oletko harkinnut suorapuheisuutesi rajoittamista?
-Pakotamme siunaukseen, ylistykseen, pelastukseen, valaistukseen, ohjeistukseen, alistukseen, uskoomme ja Ferrarin konepellillä.
-Naiset pelkäävät. Ihmiset pelkäävät.
-Pakotamme valitukseen ja voihkeeseen.
-Ensin olisi hyvä puhua jotain yleistä. Murtaa jäätä.
-Pakotamme itsemme opiskelemaan kieliä jotta voimme kääntää joutavia kirjoja kulttuuritekoina.
-Kehua mekkoa, mutta ei liian näkyvästi tai hyökkäävästi.
-Pakotamme pesemään paikat moneen kertaan.
-Ei ottaa sitä lääkitystä ihan heti ensimmäisenä puheeksi.
-Pakotamme heidät ajelemaan itsensä kaljuiksi kuin siipikarjan.
-Hunajaa korvilleni. Ideoillasi saat minut hyrisemään. Kirjaan tämän ylös.
-Onko tuo tahra ollut tuossa kauan? Se on kuin jokin manner, tai ehkä kysymysmerkki.
-Anteeksi mutta tarvitsen kynäni. Näen että olet pureskellut kynääni kuin mikäkin koira.
-Olen tyydytetty. Olen täynnä rakkautta. Olen totisesti kylläinen.
-Olet hirviö.
-Olen tyydytetty.
Monday, February 09, 2009
silloin kun hän on vahvempi voima elämässäni,
syöksyy auto tieltä vaikka radiossa rytmi –
löytyy hänen hiuksiaan ruoastani ja taipeistani,
yli äyräidensä tulvii pari, huomattavasti
liikkuvat rinnat alla puseroni
lumipyryn ja kauluksen, takkivuoren vetäytymisen
alla keskellä pyristeli, suudeltava piste
poltti & kivisteli
Friday, January 30, 2009
käännän tottuneesti pääni vaikeaan kulmaan; silmästä kuvainnolliseen
silmään ja eivätkö he olekin kuin muurahaisia, vieraita hiljaisia ja asiat
hoituvat, mieleeni tuli että yksittäinen sormissa tupruava savuke ei todella
riitä kuvastamaan kumimaisen venymän hahmoa kun viiltäisi kurkkunsa auki
raskasluomisesti, nimeäisi aseitansa/lentokoneitansa naistensa mukaan,
poikittaisen viillon työkalut, haaveileva mies, todella vaarallinen puhumattakaan
isovanhemmistani; muinaisista ihmisistä; perunakellari, sokerikahvin hörppäys
lautaselta narisevan tuvan lattian muisto;
kettukarkkeja, yöastia sekä vintillä aikakauslehtien vuosikerrat seinän takana
koko päädyn peittävä lintujen asuma villiintyneen itsenäinen kranssi;
heittämällä kiviä kasviin ne saa lentoon mutta
usein kaikki linnut pakenevat jo ensimmäisellä heitolla
Wednesday, January 28, 2009
Olen haaveileva olento, olen todella vaarallinen mies.
Nimeän aseita, lentokoneita, soittimia ja elektroniikkaa naisten mukaan.
Pelkään että menetän tämän yksinäisyyteni. Raskasluomiset katseet saavat minut himon partaalle. Atooppinen iho ajaa minut hulluksi ja täyttää minut halulla kynsiä läskin huoran appelsiini-ihosta pitkiä suikaleita. En pysty kuulemaan Jumalaa koska nämä ihmiset, nämä vitun hyypiöt puhuvat minulle kaiken aikaa. Tunnen tyttöjä, jotka leikkaavat valokuvista henkilöitä kuin kyseessä olisi jokin symbolinen ja syvällinen teko. Haluaisin hukuttaa tuollaiset tytöt jäätyviin suihkulähteisiin. Talven tuoma viileä kankeus, virtaava hyinen vesi, maagista, maagista. Käteni alkavat leijua kuin soittaisin pianoa, koetan saada mukaan aaltomaista, jousisoittimen kaaren liikettä. Muodostan käsilläni rinnat ja nännit, muodostan käsilläni silmät, nyt on aivan kuin tuntisin ja näkisin ne. Vielä on hieman pimeän pelkoa jäljellä. Älä hätäänny, katson vain tarkasti silmiäsi. Sinulla on samat piirteet, samat silmät. Sääli. Kaikki tahriintuu, ihmiset pilaavat kaiken jättämällä jälkensä, esimerkiksi kaikki koskettavat kappaleet. The Girl from Ipanema. Nyt minun pitää elää tämän kanssa. Silmissä jäätyviä kyyneleitä, todellista kauneutta. Ensimmäinen kyynel sanoo: ”miten kaunis onkaan spermankeltainen kuu!” Toinen kyynel sanoo: ”miten kaunista onkaan tuhoutua, nollautua kiihkottomasti!”. En ole tottunut siihen että olen hirviö.
Thursday, January 22, 2009
potkivat heitä kasvoihin määrätietoisesti | kömpelösti, pystyn
näkemään huonosti istuvat housut ja suuret saappaat
ja ulkoa tuodun mutaveden piirtämät liukkaat jäljet ja tunnen
taikinamaisen häpeän kun näen sängyistä revittävien, lattioilla
makaavien sukupuolielimet, äännähdystäkään ei pääse, vain
tuolit, metalliset telineet, hyllyköt, pöydät, sängyt räjähtelevät
kopisevat kengät
Thursday, January 08, 2009
Rakennustelineiltä on todellakin, tietyn pisteen jälkeen, hyvin vaikeaa, luultavasti mahdotonta, livahtaa pois, jos laskuista jätetään putoaminen tai pikemminkin: heittäytyminen (naurua). Jatkan siis V:n henkilöhahmoepätoivosta (johon todella samastun, erityisesti tietynlaisissa elokuvissa) siinä mielessä, että kun sitten lopulta, jonkinlaisen eristäytymisen ja autistisen tutkimisen jälkeen olen tarpeeksi kauan heilutellut limaisia tuntosarviani met...ähm (liikehdintää yleisön joukossa), tarkoitan: kuulostellut taiteen tuulia, kun sitten lopulta otan kynän käteeni ja koetan kirjoittaa jotain (asettumista, käsien siirtämistä takaisin poskinojaus/puuska-asentoihin), mikä ei ole itsetietoista, ansoja virittelevää, julkeudessaan ylivarovaista ja ylipäänsä lähinnä oireita listaavaa (jos sallitte), olen kuitenkin, taas, täysin jumissa. Sillä mitään ei tunnu olevan mahdollista kirjoittaa. ”Hei. Minä olen V ja minä olen **********”. Tämä on minulle askel. Näette puristuksen hikihelmet otsallani. Näette kärsäksi rutistuneen paitani etumuksen.
Niin. Fiktioissa henkilöhahmot ajavat minut hulluksi; (n/h)e ovat aina kirjoittajan luomuksia, siis jossain mielessä sairaita. Esimerkiksi narkkari tai postivirkailija (ammattinimikkeet täysin sattumanvaraisia; tarkoitus on merkitä ketä/mitä hyvänsä ”normaalia” ihmistä, ei esimerkiksi liittää narkkariutta sairauteen) ovat heijastuneet ”taiteilijan” aivojen lävitse ja siten saaneet tartunnan ”taiteilijan” ”kauniista” kivusta ja ahdistuksesta. Oikeastaan en tarkoita kipua, se on tässä vaiheessa, viimeistään, jo varmasti yleismaallista, vaan tiettyä elämänasennetta ja ajatusmaailmaa (jollaista ei tietenkään ole olemassa, taiteilijalle ominaista siis, sellaisen myöntäminen ei kuulu asiaan aikana, jona yksilöllisyys on lähinnä valinta, oletettavasti). Kiveksenpehmeää sentimentaalisuutta, sopivaa ajattelevaisuutta, sopivaa moraalisuutta. Tai vastaavasti sopivaa kovuutta, näennäistä moraalin halkaisemista (missä yhtymä kiveksenhalkaisemiseen sic). Henkilöhahmoja seuratessani pystyn ajattelemaan vain suuria sammiollisia tekoihmisiä, joista (sammioista) kirjoittajat noukkivat näitä hankalasti ohjattavalla kouralla (kuten tivoleissa, tai elokuvien tivoleissa, missä mielikuva lisäraajoista ja haparoimisesta suhteessa kirjoittamiseen jne). Sillä on mahdotonta kuvitella, kirjoittajana tai henkilöhahmona tai puhujana joka on (ilmeisesti, oletettavasti) kirjoittaja itsekin, että taiteilija pystyisi kirjoittamaan mistään muusta kuin itsestään, mihin taasen liittyy lähinnä ajattelemista, lukemista ja erilaisia riippuvuuksia. Enkä tarkoita toisen ihmisen nahkoihin astumista tai mitään alkemistista, mystistä tyhjästä ke(h)ittämistä ja Tekstin kautta puhumisesta. Ainoastaan: Toinen (tai: Mikähyvänsä) ei edes ole Toinen, vaan Minäitse; toisen kirjoittajataiteilijan rampa näkemys ”muista ihmisistä”; vaikka taiteilijalla ei ole mitään mahdollisuutta puhua muista ihmisistä, ainoastaan taiteilijoista, ainoastaan ”meistä”. Kiitos.
Tuesday, December 30, 2008
Tuollaisten öisten palojen jälkeen ei uskalla katsoa raunioita, hampaita tai sormia, merkittävää on omaksua ne ja piiloutua niiden taakse, käyttää niitä maamerkkeinä; lajillamme oli kerran häntä. Kuten herätessä huutaen nimeä, toisen jonka vierestä. Hän näyttää nuoremmalta tarpeeksi nukkuneena. Se on merenkäymistä, veden oppii täyttämällä keuhkonsa, luhistumisen katsomalla pitkän kasvuston kumartumista. Ehkä kysymys on metsästä joka räjähtää kiven rikkoessa heijastuksen. Tai hampaat, delfiinien kaksiteräiset rivistöt, aalloilla kaikuva hykerrys, se narahdus, se naksahdus, se keskustelun avaus.
hän nousee ylös ja samassa varjo peittää naisen;
vaikka mielikuvitus ei toimisikaan, saattaa huoneessa silti leijua
erivärisiä osasia;
katsoja saattaa puristaa silmiään kiinni jossain muualla;
tuntuu hölmöltä lukea jotain ja saada samaan aikaan kuvattu aistihavainto;
valo värjää vaaleat naamakarvat oranssiksi, se helpottaa naisen oloa;
kuin jokin rauhoittava olemus hevosta – tai ehkä tiikeriä;
kynsien alla on luumunväristä, kuultavaa likaa;
nimenomaan heijastukset tuntuvat jatkuvan, nekin paljastavat jotain;
rakastelu, hengityksen tuoksu, pöyristyttävän karkea unen ääni
viereisestä huoneesta,
ensin kasvavat koivut,
sitten männyt,
lopuksi kuuset; lopulta on pelkkiä kuusia, pimeää
Tuesday, September 30, 2008
Aluksi heillä oli vaikeuksia. He kysyivät keitä ovat, miksi ovat. Olin pettynyt. Mutta he tottuvat. Luulen heidän tottuvan. Kenties he lopulta toteuttavat jonkin tragedian tai perustavat yhteisön orastamaan. Sen kaltaisia asioita.
Ihmettelen häntä usein, öisin tassutellessani hakemaan kylmäkaapista maitoa.
Se on kuin taittaisi niskansa pohjamutaan. Nesteen kylmyys.
Pidän tukikohdastani täällä Antarktiksella, erityisesti tuosta kuolleesta kärpäsestä palatsini nurkkauksessa. Silmien hieromisesta holohuoneessa. Organisoinnin tilalla minulla on scifiä. Juonen sijasta Minä, koodin labyrintti. Metonymiaskitsofreniasattuma. Huoneista teleportteihin. Tämän jäävuoren huipulla kristallipalatsini, korkea ja matala näyttävät vain tekstin jonoilta, ne rakentavat, tai parodioivat, siis nakuttelevat karikatyyria historiasta. Tekijästä sijaintiin noin suunnilleen.
Ja tämä käytävilläni kaikuva rakkaus! Sen ärsyttävän sinervän muodon tunkeutuminen. Puhelen sille ja itsekseni, näitä ajattomiani. Muokaan huoneita oletetusta supersankarin lapsuudestani tai luon uudelleen sen sateisen kadun, sen katulampun. Ekspressionismista fotorealismiin. Toisaalta en oikein tiedä miten sumuun tulisi suhtautua. Homo superiorin sielunmaisemaan kuuluu ravistava havahtuminen siihen, ettei voi enää käydä normaaleissa pubeissa. Siirryin maailmaan jossa juomat ovat ilmaisia ja ihmiset televisioituja. Protonisuihkussa hekin hajoavat. Jopa androidit, jotka ensin kuoriutuvat ja lopulta repeävät ja räjähtävät kuin oksat. Fysiologiasta bioteknologiaan.
Minulla oli pienenä tapana käydä omenavarkaissa. Se jännitys! Tuntu siitä, että tekee jotain singulaarista. Olen kasvattanut viherhuoneessani omenapuita ja kokonaisia pihamaita, mutta se on vaikeaa, tunnelman luominen on vaikeaa. Kuten kynnet. Niiden leikkaaminen täytyy opetella, se on luonnotonta. Muistan että kynsieni alla oli likaa. Käydään pöytään. Kaikki tämä puhe tyhjällä vatsalla. Ei sillä että olisin nälkäinen, mutta meitä on nyt useita, symmetria ongelma.
Sunday, September 28, 2008
Olosuhteisiin nähden ja hetkellisesti. Hyvin kepeää, hyvin myrkyllistä. Raskaita, raskaita. Keskustelut tuovat mukanaan älynkäyttöä. Vaikka kaikkea laimennettaisiinkin sopivasti. Miten patoumat saavuttavat räjähdyspisteen, miten kaikki paisuu sietämättömäksi. Se hetki on parempi jättää kuvailematta. Tilalle uusia alkuja. Kaikki se musta velli on luvassa, paljon myöhemmin.
Ehkä uusia repeämiä ei enää synny, mutta kaikkein keskeisimmät ja kipeimmät kyllä avataan aina uudelleen. Pienen ihmisen tavaton ruumis. Tragedia. Tragedia. Aina monumentaalisia tapahtumia. Se ikonimaalauksen tarkastelua muistuttava hengellisyys. Runollisia tai. Sommitelmallisia tai.
teellisia keinoja hyvin vähän. En luonnehtisi sitä realismiksi. Tämä on se ilmestys, jonka edessä agitaattori lankeaa polvilleen.
Toinen samanlainen tapaus, ei niin merkityksellinen, mutta niin kaunis ja epätodellinen, että kuvaa latistetaan tahallisesti. Kavioiden kajahtelua ja kursorista kimpoilua seinistä. Hevoset ovat jälleen päässeet karkuun teurastamosta.
Saturday, September 13, 2008
II
minulla ei ole käsitteitä sille
vaaleita laikkuja seinissä
maalausten paikoilla kuin
kalpeaa ja kosteaa ihoa
ja lattioillani on pieninä
kekoina tatuoidun ihon
hilsettä ravut rapistelevat
matkatavaroissa kaiken
sen keskellä syntyi oikein
kaunis rakkaustarina jo 30
vuotta
vanha pari miksi heidän
pitäisi olla aina nuoria
se mitä ihminen on aiemmin
nähnyt ohjaa häntä eteenpäin
muutoin hän hukkuisi kaiken
runsauteen
aivojen poimut kun ne suoristaa
auki paljastuu kaikki se tulehtunut
jäännös tavut tai valolla arka
se ettei hänen taustastaan kerrota
ei tarkoita etteikö häntä silti voisi
redusoida johonkin myyttiin
kitaran muotoinen nainen haluaisin
nähdä pystyykö siihen ilman fantasiointia
ja jokainen ele kuin puristaisi kananmunan
matkin lintua ilahduttaakseni häntä mutta hän kauhistui
anteeksi en kuullut sinua aallot
pauhasivat hän vaihtaa väriä
hänen ihonsa vaihtaa väriä ! kuin metafora kiristetty kangas
kuin rummunkalvo jonkin eläimen asunto
malja on sumuinen siinä maalauksessa se on kaikille
sama sumuinen näkevät kuluman kulman kuin filminauhassa
kuin koskettaisi palavaa kynttilää
”äänitetty vallankumouksellisella järjestelmällä
8-raitanauhurilla jopa kahdeksalla mikrofonilla
mahdollista saada aikaan ennenkokematon monikerroksinen kakofoninen
100-prosenttinen ääni”
se kun vanha nainen kokeilee rahan aitouden hampailla ehkä se on
söpöä jos nuori tyttö ehkä se on groteskia jos vanha tyttö
jos ikäloppu silloin taas söpöä
minun täytyy edetä kuin viiva jos kehityn
ja kirjoitan kuin upottaisin laivoja ja epävarma reagoin
kuin lapsi tunnen itseni koiraksi
anteeksi en kuullut sinua tämä fantastinen
järjestelmä vei kaiken huomioni nämä rikkaat ja syvät korkeat taajuudet
tämä sorjakaulaisen kukon kurkkulauludoodledoo
astuu kanoja päivät pitkät viisi kaunista vaimoa
viisi munaa joka aamu katsokaa kuljen
tämän vesiputouksen lävitse kuin unessa
puristaen tiukasti kainalossani
Thursday, September 11, 2008
I
Noina putouksen alla viettäminäni päivinä aloin peitellä jälkiäni; en enää kirjannut ylös kokemaani, ettei tuota alkuperäisyyttä riistettäisi minulta. Silti minulla on niitä kuin hyönteisiä muovitaskujen alla. Kuulen miten iho nousee kananlihalle. Hyvin suuri häiriö, kuin pilvenpiirtäjä tai veistos. Ehkä sitä on ilmassa. Sulkisit ikkunan. On pidettävä kiirettä, kaikki on häviämässä. Kaikki näyttää kiteytyneeltä, kuin joltain fossiiliselta toukalta. Mutta se on liikkuvaa vettä. Voitte katsoa minusta kuvia. Kun niitä selaa tarpeeksi nopeasti on kuin liikkuisin.
Sunday, August 17, 2008
Monday, July 28, 2008
Wednesday, July 23, 2008
Saturday, July 19, 2008
Mutta katsokaapa vaikka 1920-luvun Berliiniä!
Naisten vaatteiden avulla laskeudumme kuolleiden maailmaan. Siellä hörökorviimme osuu takaapäin aurinko ja sivelemme harottavin sormin viileää vettä kaljullemme. Luoja mitä syntiä. Tule kanssani kirkkoon aamulla.
Jonnekin piiloon. Jossa kastutaan. Mutta sillä tavalla, että se ei ole märkää, vaan kuin se mönjä ihmisten silmissä.
Ja hän soitti minulle ja kysyi, johtuvatko nämä kaikki värit sinusta. Sade tulee jostain takaa, kuin kottikärryillä. Pusikosta, toiminnasta muistuttaen. Naputtelen ja koputtelen kaikkea konkreettista. Kaktuksen piikit nyps. Kaikki väräjää, kaiken voi kuulla. Kuten pöydät. Se tekee ihmisistä mielipuolisia, pöytien soittajista.
Tuesday, June 10, 2008
Mutta ajatus kulkee langattomasti ja merkitsemme muistiin vain ne muodot, jotka eivät ole vielä tunkeutuneet tajuntaamme, Kafka sanoi. Joita ei ole siis kannettu käytännön poikki. Eikä kysymys ole esineiden ja kotitöiden symboliarvosta, että ne kuvastaisivat jotain syvempää juopaa vaikkapa ihmissuhteessa.
Se että minä jätän tiskaamatta ei ole mikään ”kauan tuloillaan ollut murros”. Jos mielikuvitus ei toimi tyhjässä huoneessa, saattaa huone silti alkaa täyttyä erivärisistä köynnöksistä. Sillä kirjoittaja on jossain muualla. Tai ehkä hänkin on tyhjässä huoneessa. Ja niin edelleen.
Tuntuu hölmöltä lukea ja saada samaan aikaan, sattumalta, kuvattu aistihavainto. Kuten rakennusparakista puhuttaessa nenään hiipivä seisoneen tupakan haju. Onko sinulla vihreät silmät? Ei vaan ruskeat, mutta reunat hieman vihertäisivät. Niistä ovat ne tukirakenteet jokseenkin rikki.
Aurinko laskee sinun silmissäsi.
Saturday, June 07, 2008
Monet heistä ovat kuin kävelemään opettelevia varsoja. Hän puhuu itsekseen, kuin rukoillen tavallaan, hymähdän. Kaikki on tapaa, jotenkin. Usein kun herään, käteni tuntuvat valtavilta. Sormeni turpoavat, en saa sormuksia sormistani. Olisi ehkä syytä vaihtaa kuvia vastaanottoni seinillä. Olisin varmasti huono näyttelijä, kasvoni eivät pysty ilmaisemaan tunteita.
Olisi ehkä syytä muistaa se lohtu, jonka saan sateesta. Sadepalatsista, sateen metästä. ”Mies tehostaa itsenäisyyttään ja vapauttaan vastustamalla muiden tietoisuuksia”. En haluaisi varjostaa ihmisiä. Oletteko itkenyt? Näytätte siltä. Se on Nykvistin pehmeää valoa, minun tulisi pyrkiä jotenkin muistamaan tämäkin. Tämä huone muuttuu pelottavan kylmäksi yksin.
Sunday, June 01, 2008
Kaikki samat ovat yleistyksiä ja Duras sanailemassa luonnosta ja rakkaudesta on vain vanha levinnyt nainen sormuksia ja tupakkaa sormiin pujottamisen tilassa. Toisaalta salin keskellä peili näyttää metsältä ja sateen jälkeen tuoksuu kalalta, joten varmasti kalan tuoksuun ja tuohon kaikkeen, ikääntyvien naisten rintoihin, vaatteiden kuivumiseen auringossa, liittyy paljon kosteuden hajua.
Metsämaan elinvoima perustuu kuolemaan: pudonneita sanomalehtiä, kuvia neulasista, maadottuvia runkoja ja oksia, kaikki ne ruokkivat sieniä, jäkäjäkiä ja kuuliaisia, toukkia, matoja. Kännykät ovat täynnä mehiläisten sieluja, ne soivat, kuolleet teeskentelevät heräävänsä. Mehiläiset pistävät muusikon herkkiin käsiin, saamme kiittää paljosta aistiemme epätarkkuutta. Tämän ajatuksen sain kiinni kuin kalan. Mitä enemmän syön sitä, sitä enemmän pidän siitä. Mitä enemmän syön sitä, sitä enemmän kyllästyn siihen.
Tuesday, May 20, 2008
Saturday, May 03, 2008
Yhteisöllisyyden, tai yhteinen yksilöllisyyden tunne, halu ostaa iltapäivälehti ja lukea se jossain muualla kuin kotona, ravintolavaunu ei ole niin merkittävä kuin hotellihuone, joskin siinäkin on jo liiallista eristymistä, se kasvaa huoneessa.
Nukahtaminen kulkee mukanamme. Se aukeaa kuin solmu, vaikka jokin haiseekin toisella tavalla. Pehmeys sänkyvaatteissa viittaa usein turvalliseen hieroutumiseen. Joskin on vaarallista puhua nukahtamisesta, sillä se mitä tarkoitin sanoa oli, että olet huomenna, joka tapauksessa, aivan toinen ihminen.
rivitys siten kuten sen tarkoitin täällä.
Monday, April 28, 2008
Matkustamme jonkin metaforan avulla ja pian olemme useassa paikassa samanaikaisesti, useammankin kuilun ylitse. Silti nimikirjaimet sisäsivulla ovat hataria, silmäpussit ovat täynnä tulevia kauhuja.
Valkean joulun paikallisuus on elävä kuva ja yhtä epäreilu. Siinäkin on kysymys karttamaisesta muovautumisesta ja siirtymän arvioimisesta, taikinasta. Jos kohta ei kiven sisään, ei onkaloihin, ei esiin naputeltavia sokkeloisia patsaita.
niiden lian takana. Terävyys tulee liian
kalliiksi. Tyhjyys mahdollistaa sanojen
ymmärtämisen ja toisaalta ilmiöt, tai
huonekalut. Pitääkö kulttuuri jotain ääntä?
Tietenkin tyhjyys estää myös esimerkiksi
näkymän. Ajatus, sateenvarjo (omiaan
häikäisyä vastaan), mieliala. Ja aistit
estävät toisiaan, kuten Bresson, joka
valitsi näyttelijät aina puhelimen
välityksellä. Pelkät silmät ja pelkät korvat
näyttävät yhdessä hullummilta kuin
yksinään. Tupakointia vesisateessa
mutaisella peltotiellä mustavalkoisessa
unkarilaisessa maisemassa.
Monday, April 21, 2008
Wednesday, April 16, 2008
Mutta kuin kiviä pyhättöni matolla, näinkin kaukana uloskäynnistä.
Kenkien tuomia siirtolohkareita, minkä aikana. Muistosi päälle rakasteltuja esteitä.
Vielä tästä tulee ehjä. Aikanaan se kuluttaa ihmisestä rodun merkit.
Aikanaan se hioo meistä etäisiä. Tämä on sellainen kaupunki,
että pian on kaikki entisellään. Tuo merkillinen ilme, jokin palaa kasvoille.
Tuesday, April 15, 2008
Monday, April 14, 2008
Meren levä
kuten sanat yhdessä me voimme tehdä merkityksiä
Meri on valtava kuula jonka saa näyttämään Qlta
välkkyvän valon keskuksessa kuin hämähäkki
Meri, kuten sanat, alkaa sisältyä maisemaan ei
kuten rakennus vaan kuten raunio
Tai vaurio, meri on tauoista pahoillaan että siinä
piilee syy korjata asentoa ja rykäistä
Meressä siirtyy katse sivulta toiselle ikinä
aina on huonoa onnea astua auringossa
Kaukana meressä taivaanrannassa huojui vene
tuolla on musta piste joku nousi seisomaan ja huusi
Tuolla on musta piste keskellä sipulia joka on
perusyksikkö ja jonkinlainen perusmuoto kuten vanilja
Näkö piirsi, rajasi mailla, vilkkaasti tanssiva
ikeasti tyttö, tämä on ja ei ole henkilökohtaista
Kapitalismin henki liikkui vetten päällä ja pisteli
haarukalla reikiä pieniin jäälauttoihin ja
Meren pinnalle jäätyneillä kielen alueilla kuljeskelee
jonkun toisen ajatus, mitä se tarkoittaa, mitä niistä
niistämään niistä minä en niistä en minä vain
Kosketin vartalosi jotain kohtaa ja sinun oli pakko
Performoida sukupuoltasi ja dramatisoida liikkeitäsi
me makaamme kylmässä kylmässä sängyssäsi ja odotamme
Hengityksen kiihtymistä, tietoisuus on jotain tarttuvaa,
muodot kaiverrus hiekan alla tarina, eläimessä arkkitehtuuri
Eläimessä symmetria-akseli tuottaa etu- ja takasuunnan
scheherazade kuin suhde valtamereen, hän puhdistaa
Siirtolohkareet vehreydestä, joka yhdistää ne
aluskasvillisuuteen hän palauttaa lohkareet jäätikön muistille
Joka toi ne paikalleen vehreydestä, joka on meren vehreyttä,
noesta joka on nokainen joen pieniokainen jokaisen ikinen
Riitteiden riitteetön riitti riitos rituaalit murhasta indeksin
kompassineula sateen alkyrytmi meren elävä, algaerytmi,
Rytmistelyn piilompyä pyhä lintu, Undolate, CPU KOVO
CPU KOVO leijui luojamme vetten yllä he löivät kuin lintuset
Hänen ikkunaansa siivillään, ikkunassa pisarat, suuren
organismin höyrystyneet kyyneleet ja kosketustahrat
Monday, March 03, 2008
Niillä kasvoilla vaelletaan unissa joissa jalat katoavat ensimmäisinä, mikä näyttää kiinteältä ei ikinä ole, kuten salalokerot ja käytävät, suurten pylväiden sisässä kiemurtavat kierreportaikot ja miten, jos yhä syvemmälle mennään, sielut asuttavat rakennuksia seinien sisässä, miten typerää entisöinti on, lentokoneenkin hylky josta asukas on hakannut rungon irti ja tehnyt itselleen seinän, kuvat tulkitaan hahmojen ja kuvioiden kautta, ne henkipilvet jotka suumme päästävät istuessamme voipuneina vastapäätä toisiamme kuin uupuneet nyrkkeilijät, tuijottaen enää.
Liuoten eleisiin se saa silmämme sulkeutumaan kuin aurinko, se on samurain opetus, se on erilaista pyöreää. Tuollainen aave tässä erämaassa ei mahdu tänne vaan täyttää tämän. Koottuna kansiin ja sidottuna paikkoihin ja saariin tai kivien nimiin, kaikuina ja olioina, eivät sekvenssinä. Silmäni juuttuvat tuohon sirinään kuin kolibriin, enkä pääse siitä enää, se uuvuttaa kuten todella hidas ja tarkkaa kättä vaativa työ. Se osoittaa laihaa keskitysleirivangin pyhyyttä. Taistelevien kylkiluiden kolina kuin vedettävät tekohampaat. Olen rakentanut tämän.
Thursday, February 28, 2008
Saturday, February 23, 2008
Puu koittaa kolmanteen silmään, pieniä hengähdyksiä pienille hetkille. Syntyi hengitti näki auringon. Kaupungin taivasraja on kuin sirpaleista lasia, sairauden hiki on rakasta. Teiden varrella sienet kuin liitujen haaleiden linjojen avaruus, sivulla viipyminen ja sille palaaminen. Kaikkea hyvää, sivukadulle. Kuin muisto kasvoista asentoja tietty määrä ystäviä, rakko tyhjentyvä sen jälkeen seurataan rauhassa tätä kehitystä. Jähmeästi kohmeiset miehet liikehtivät suurten kokkojen ympärillä. Heissä on magneettinen voima. Heidän puheensa on muminaa. Paukahtelevista puista saan kyllä selvän. Kehämäinen syke, yöperhoset ja hetkeksi yksinäisyys katoaa. He syntyivät, he hengittivät, he näkivät auringon. Sienet kasvavat kuin kaupungit teiden varrelle. Minulla oli ystävä joka huitoi sekavuuden tilassa samalla tavalla. Ilma on lämmin ja kuiva. Hän kaataa nappulat. Pelilauta on kaiverrettu pyhäkön suureen portaikkoon. Ahmat hajustavat itseään mieluusti. Portaikon raoista kasvit varttavat varsiaan ja rapistavat lehtien mukana juuriensa multaa. Pelinappuloina oksanpätkiä ja lantakakkaroita. Käsissä aavistus reumatismia. Kulkiessamme seuraan sinua suoraan ja muodostan kehän oikealle. Hyvä kieli löytyy kirjoista, jotka ovat jollain tavoin vieraita, esimerkiksi kiukaassa räjähtäviä tiilipuristeita leviämässä panssarilasiin kuin mäkäräiset. Hiuksia sivujen välissä polkuna tai poninhäntänä. Muodostan turvapaikkoja pääomalleni. Herään linnun ääreen. Miten äänet ja hajutkin nähdään, miten tämän voisi kiertää? Se ei ole tyyliä vaan häiriö. Kaikkea valaiskoon simulaatiolle ominainen aurinko. Saavutetaan vähitellen pintoja. Sitten planeetan anatominen räjähdys.
Sunday, February 10, 2008
Wednesday, January 02, 2008
Friday, November 30, 2007
Miksi on niin vaikeaa luottaa eleisiini?
Minun kuukautiskiertoni apinoi hänen, vauvanpaskan haju siirtyy minuun.
Eikä kysymys ole selkeistä hahmoista
ja lemmikkien poisjättämisestä tai lopettamisesta.
Kysymys ei ole elokuvallisista vertauksista
(valkeaa kasvustoa tummalla röntgentarjottimella)
tai mytologioista. Ei taru- ei kaupunki-
Posliininen ajeltu kuin kanankoipi veistos sileä suudelma varvas.
Muistuttaa minua jostain pornoelokuvassa nähdystä totuudesta.
Katsokaa nyt miten näiden nuorten
naisten himokkaat silmät punovat apua anovat pajuntussua.
Teeskennelkäämme liikutusta!
Myös runoilijat vain teeskentelevät kuolevansa.
Monday, November 26, 2007
Thursday, November 15, 2007
Upseerit paljastaisivat päänsä ja riisuisivat nahkaiset hansikkaansa astuessaan sisään, kuten paljastaa beduiini / puhtaanvalkoiset luut. Asunnossa kykenemättä suhteuttamaan, sillä se on uusi ja väliaikainen, muiden käyttämä ei-aito-koti, ei-lapsuuden koti. Katson uudestaan ja huomaan uusia piirteitä kuin lukiessa kirjaa toiseen kertaan; merkkejä jostain ihottuman lailla, tarinoita jotka keskenään samaa mieltä, kartat, minun mereni rantani. Ne on koottu kansiin vain minua ja lukemistani varten, tuollaista huokoista ja halpaakin, imukykyistä että muste puraisee kunnolla. B kastaa päänsä kylmään veteen ja säveltää. Otsasateen lävitse näkyy pitkät sääret, nainen riisuu korkokenkiään kesken puheensa. Tapetin nadiiri pakenee, kynnysten juoksuhautojen ylitse hiipii kasvustoa kuin käsi reittä pitkin ylös kirjoituskoneen leipäkiviä väistellen. Huorat eivät katso silmiin, vaaleaihoisista mustavalkoisia tummaihoisia kadun täydeltä lirkuttaen tarkkaavaisina linnut. Toisen maailmansodan ensimmäinen liittoutuneiden pudottama pommi tappoi Berliinin eläintarhan yksinäisen elefantin. Pitkän huvilan yksinäinen ympäristö tulee kuin narussa, raahautuu paikalle perässäni heräämisrefleksinä. Liotan jalkojani jatkuvasti kuumassa saavillisessa vettä, aloitan:
Friday, November 09, 2007
Saturday, November 03, 2007
VIII
Wednesday, October 31, 2007
aluksi
Wednesday, October 03, 2007
Tuesday, October 02, 2007
Kuin kaasuun. Omenat putoavat ja pysähtyvät,
koit pilaavat housut. 100 vuotta sitten matka onnistui
vielä aasilla. Nyt se jää mäkeen ellei sitä yllätä. Papinkulli.
Kaikki kohtaukset vastavaloon. Yksi huoneellinen
silmälaseja. Yksi puujalkoja. Matkalaukkuja ja hampaiden
paikkoja. Seinillä ei ole tauluja, ei kuvia missään.
Aurinko laskee selkeään taivaaseen.
Monday, October 01, 2007
Monday, September 17, 2007
VII
Wednesday, September 12, 2007
Monday, September 10, 2007
VI
Friday, August 31, 2007
V
Ystäväni kertoi minulle, että maailman rauhoittavin ääni on sokerin kaataminen kuumaan kahviin, se kehräämistä muistuttava poreilu. Minä pidän parran äänestä, kun asetan keskisormeni poikittain ja sivelen sillä sänkistä poskeani. Vielä enemmän pitäisin vanhan partaveitsen rapsutuksesta, mutta niitä ei saa enää mistään. Poikittaisen viillon työkalut. Olen aina kokenut kummallisiksi elokuvien miehet, jotka pyyhkivät vaahdon saarekkeita kantavat kasvonsa pyyhkeeseen, eivätkä edes huuhtele niitä ensin vedellä. Luulen että tuollainen suhde hygieniaan on minulle ongelmallinen. Pidän liekkiin ponnahtavan kaasun äänestä, esimerkiksi sytyttimessä, jos sen vie oikein lähelle korvaa, mutta samalla on varottava etteivät hiukset syty. Vanhojen vedettävien kellojen tikityksestä, ne tuovat mieleeni mummolan ja lapsuuden, kaiken sen sietämättömän kuolemanpelon, miten en voinut käsittää vanhempiani ja heidän sisaruksiaan, puhumattakaan isovanhemmistani, muinaisista ihmisistä; perunakellarin, sokerikahvin ja narisevan tuvan lattian muistoja. Kettukarkkeja, yöastia sekä vintillä lojuvat aikakauslehtien kellastuvat vuosikerrat. Seinän takana koko päädyn peittävä kranssi, jota linnut asuttavat. Heittämällä kasvustoon kiviä ne saa lentoon. Kiviä voi heittää vain tietyn määrän, sillä usein kaikki linnut pakenivat jo ensimmäisellä heitolla. Kellon vetäminen on tärkeää, se tuo mieleeni aivan muita asioita. Vaikka tarkasti ottaen kysymys on kääntämisen aiheuttamasta koneiston äänestä.
Wednesday, August 29, 2007
IV
III
näin unta jossa ystäväni saavutti jotain, mitä minä olin aina halunnut ja tunsin tukehtuvani. Herättyäni olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain unta.
unta jossa ystäväni saavutti jotain, mitä minä olin aina halunnut ja tunsin tukehtuvani. Herättyäni olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
jossa ystäväni saavutti jotain, mitä minä olin aina halunnut ja tunsin tukehtuvani. Herättyäni olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
ystäväni saavutti jotain, mitä minä olin aina halunnut ja tunsin tukehtuvani. Herättyäni olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
saavutti jotain, mitä minä olin aina halunnut ja tunsin tukehtuvani. Herättyäni olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
jotain, mitä minä olin aina halunnut ja tunsin tukehtuvani. Herättyäni olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
mitä minä olin aina halunnut ja tunsin tukehtuvani. Herättyäni olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
minä olin aina halunnut ja tunsin tukehtuvani. Herättyäni olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
olin aina halunnut ja tunsin tukehtuvani. Herättyäni olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
aina halunnut ja tunsin tukehtuvani. Herättyäni olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
halunnut ja tunsin tukehtuvani. Herättyäni olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
ja tunsin tukehtuvani. Herättyäni olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
tunsin tukehtuvani. Herättyäni olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
tukehtuvani. Herättyäni olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
Herättyäni olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
olin helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
helpottunut, kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
kunnes koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
koetin väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
väkisin olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
olla pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
pahoillani siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
siitä, että se kaikki olikin vain
unta.
että se kaikki olikin vain
unta.
se kaikki olikin vain
unta.
kaikki olikin vain
unta.
olikin vain
unta.
vain
unta.
unta.
Ne niityn esineet jotka muodostuvat kuvioista jotka ovat suuria karttoja lentäville lautasille ja pinnan koskettimilla liikkuvat kädet
Jotka me olemme tottuneet näkemään ties kuinka monen vuoden ajan, minulla on tuosta kaikesta valokuvia. Mutta en kiinnitä niihin huomiota kuten ihmiset eivät kiinnitä huomiota virvokkeisiin haastateltavan edessä eksynyt karitsa palaa valtavan lauman keskellä
Monday, August 13, 2007
II
Tämä talo on tarpeeksi kaukana keskusalueesta, joten voin liikkua rauhassa huoneesta toiseen. Täällä minun ei tarvitse suhteuttaa itseäni hänen geometriaansa, karttakuvaan, jossa mittailen askeleitani ja päivittäisiä olinpaikkojani sen mukaisesti, missä ajattelen hänen kunakin hetkenä olevan. Minun ei tarvitse laskea todennäköisyyksiä sille, törmäänkö häneen esimerkiksi puistossa, tai niitä mahdollisia rooleja, jotka minun pitäisi omaksua, jos tuollainen tilanne sattuisi eteen. Säälittävä, surumielinen, ylpeä, tyly, marttyyri, epätoivoinen, kohtelias, ystävällinen, läheinen, kaunainen, etäinen, halveksuva, syyttävä, kiittävä, epätietoinen, vainoharhainen, intohimoinen, välinpitämätön, toverillinen, riutunut, itsetuhoinen.
Ja tuttavat, ystävät, vastaantulijoiden kuviot, läheisten puheet, ne kaikki muistuttavat ja ovat sietämättömiä, enkä halua enää mitään sellaista, varsinkin kun ne rakentuvat itsestään ja väistämättömästi kuin hengitysilma joka jäätyy seiniin ja kasvattaa iglua sisältäpäin, ehkä siksi en puhunut puistossa lukevalle tytöllekään, en kirjastossa kirjoja palauttavalle tytölle, unissani oleville tytöille puhumisessa ei ole mitään mieltä.
Monday, August 06, 2007
Ikkunaan koputetaan kovalla esineellä jossain yläviistossa ja käännän tottuneesti pääni vaikeaan kulmaan, vaikka tiedän että ääni ei ole tarkoitettu minulle. Mutta on liian aikaista, tämä tapahtuu vasta viisikymmentä metriä myöhemmin, välissä olen ottanut muutaman askeleen lähemmäs kadun vasenta laitaa, vastaankulkijoiden kaistaa autotien toisella puolella, ja siristänyt silmiäni nähdäkseni paremmin sen sattumanvaraisen naisen, jonka pakkomielteet ja heikentynyt näköni vaativat. En ole saanut uusittua lasieni reseptiä, mikä on huvittavaa jos ajattelee asioiden laitaa tarkemmin. Olin myös huomioinut takavasemmallani liikennevalot juuri ylittävän vanhuksen, vierelläni kadun toisella puolella kulkevan pitkän nuoren miehen sekä löysävaatteisen pojan, joka juoksee miestä kiinni, mutta on vielä puolimatkassa liikennevalojen ja miehen välissä, itse asiassa suunnilleen minun kohdallani; nuori mies on sittenkin kävellyt minua nopeammin ja on nyt jo hyvän matkaa edelläni. Tämä alkoi ehkä siitä, kun aurinko paistoi vaakatasosta suoraan silmiini, jopa puun varjossa, kun valo tunkeutui toukkien lehtiin nakertamien reikien lävitse ja ymmärsin, että aiemmin puistossa kuulemani sireeni olisi sopinut paremmin tähän hetkeen eikä puistoon, jossa sen muuttuvalle sävylle ei ollut minkäänlaista yleisöä tai sopivaa tilannetta.
Tuo sireeni katsokaas, duu-daa-dyy-dää-duu-daa-wauwauwauwau ja niin edelleen, vaihtoi sävelkorkeuttaan suhteessa kaikuun ja ympäröiviin kerrostalon seiniin ja tietenkin välimatkaan ja mieleeni tuli, että yksittäinen sormissa tupruava savukkeeni ei todellakaan riitä kuvastamaan tuon kumimaisen venymän hahmoa. Ajattelin hetken lyöväni pääni penkkiin tai juoksevani tiuhaa rinkiä, olin aikeissa heittää muutaman kuperkeikan tai käydä makuulle, mutta käsitin että mikään näistä ei tekisi oikeutta äänelle, joten päätin säästää sen myöhempää käyttöä varten. Itsetarkoituksellinen siirtymä, myönnetään, mutta me olemme kaikki itsepetoksen uhreja. Sitä paitsi olin sortunut juuri yhteen tai useampaan anglismiin, joten annoin tulitikun palaa sormieni välissä loppuun. Jomotus kestäisi vähintään muutamia tunteja.
Olin tullut puistoon kampuksen läpi miettien seitsemää jäljellä olevaa savukettani ja sitä, kohtaisinko matkallani tupakoitsijoilta näyttäviä ihmisiä, joille uskaltaisin lahjoittaa ne, peläten kuitenkin tästä mahdollisesti seuraavia epäilyksiä. Sillä onhan kyseenalaista ottaa vastaan seitsemää savuketta, mahdollisesti ne ovat myrkytettyjä tai tarjoaja mielipuoli, epäilemättä meneillään on jonkinlainen tilanne tai performanssi, johon muiden ei välttämättä ole hyväksi osallistua ja jolla on jo selkeä säännöstö ja tietty määrä mahdollisia ratkaisuja. Muistellen miten eräässä Columbon jaksossa savukkeeseen asetetaan pinseteillä muutama myrkkyhile kävin päässäni vuorosanojani: ”Anteeksi, mutta satutko sinä polttamaan? Minä koetan lopettaa, mutta en tahtoisi heittää näitä poiskaan.” Vale, sillä en ole ikinä polttanut säännöllisesti, en itse asiassa juuri lainkaan, mutta sattuneista syistä minulla nyt kuitenkin oli vajaa puolikas askillinen jäljellä. Varmasti tämä olisi paras lause. En kuitenkaan päässyt tupakoistani eroon, vaan päädyin polttamaan vielä yhden puiston penkillä, jonne menin lepuuttelemaan jalkojani. Minulla on viime aikoina ollut tapanani käyttää paksuja villasukkia nahkakenkieni sisässä, jotta en kävelisi liikaa. Jo varttitunnin kuluttua kengissä paisuvia jalkojani alkaa jomottaa ja joudun joko pysähtymään ja nostamaan jalat penkille tai palaamaan asunnolleni. Sinänsä tällainen yksityiskohta on varsin typerä, vaikka nopeasti katsottuna voikin tuntua sympaattiselta, sillä se on oire tietynlaisesta neuroottisuudesta ja modernista vaivaisuuden taipumuksesta, johon en millään halua enää samastua, en enää pallonpyörimän tässä vaiheessa. Sitä paitsi en edes kävele kovin paljon, mikä hämärtää motiivejani entisestään.
Luulen sen olleen wauwauwauwaun jälkeen kun nousin, nyt oikean käteni sormenpäät arkoina mutta jalat levänneenä, ja huomasin ruohokentän toisella puolella penkillä istuvan tytön. Tummat lyhyet hiukset, viehättävät vaatteet, lukien kirjaa. Tietenkään en mennyt sanomaan tytölle mitään, vaikka olisin halunnut, vaan jatkoi matkaani asunnolleni, auringon paistaessa vaakatasosta suoraan silmiini jopa lehtien reikien lävitse.
Wednesday, August 01, 2007
Kattoa repii tuuli, siitä tämä hirvittävä meteli. Kohmeisen ajankuvan, näiden seittisten puiden takaa pilkahtaa hetkeksi aurinko, eikä sille mahda mitään, kun vesi valuu kasvoille. Vaikka se tekeekin etenemisestä vääjäämättömän erilaista. Sokeritoukan eteneminen rakennuksessa, aina löytyy kaupunki ja öinen akvaariovalaistus pimeiden hetkien brandylasillisille. Kuunnelkaa edes, vaikka salaa, juokaa paljon vahvaa teetä (ja kirjoittakaa kynttilän valossa); hänen lempivärinsä oli meren aaltojen väri.
II
Ja veden nielaisemat tavarafossiilit, rauniokirkon sisällä kasvava suuri puu. Koska hän oli vanha ja kuihtunut. Näiden murusten paukkeessa valo menettää intensiteettiään, ja sillä hetkellä hyväksyin kaikki hänen oikkunsa. Tämän vuosisadan tahti ei ole sama, tästä johtuu kaiku ja pimeässä jonkin eläimen kuorsaus. Kun tuuli nousee, pöly sen mukana, kuumaa ja puhdistavaa. Kävellessään portaikkoon hän katosi hetkeksi. Meren rannalla?